Tego lata nowe, jednoprzestrzenne pociągi, wyprodukowane przez Siemensa, rozpoczynają jazdy testowe na linii Piccadilly. To jedna z najbardziej obciążonych linii londyńskiego metra. Pasażerów mają zacząć wozić w II połowie przyszłego roku.
Nowe 9-wagonowe jednoprzestrzenne pociągi o długości 113,7 m i szerokości 2,648 m oferują o 10% większą pojemność. Pasażerowie docenią szersze drzwi czy nowoczesną informację pasażerską. Nowością jest klimatyzacja, która zostanie zastosowana po raz pierwszy w pociągach obsługujących tzw. głębokie linie londyńskiego metra – z uwagi na ograniczone miejsce jednostki klimatyzacyjne zamontowane zostaną w dolnej części składu. Pociąg są wyposażone w monitoring, a m.in. dzięki lżejszej konstrukcji zużywają o ok. 20% energii trakcyjnej.
Pociągi rozpoczynają testy z opóźnieniem – gdy je zamawiano w 2018 r., zapowiadano rozpoczęcie jazd z pasażerami w 2024 r. Ostatecznie pasażerów mają zabrać w II połowie przyszłego roku. „Po dostawie pierwszego pociągu do Londynu inżynierowie Transport for London mogli ocenić pociąg na miejscu. Pozwoliło im to zidentyfikować i lepiej zrozumieć wyzwania związane z przygotowaniem tych nowych pociągów do testów integracyjnych, a następnie do obsługi pasażerów. Okazało się, że proces ten jest bardziej złożony niż oczekiwano. W rezultacie rozpoczęcie rygorystycznego programu testowania współpracy z infrastrukturą i systemami liniowymi musiało zostać przełożone” – informuje Transport for London.
– Każdy projekt tego typu jest skomplikowany — wprowadzamy najnowocześniejsze pociągi do tuneli zbudowanych 120 lat temu. Przykro nam, że nasze innowacyjne pociągi nie zaczną wozić pasażerów szybciej, ale gdy już trafią do ruchu – technologia zastosowana w tych nowych pociągach zapewni mieszkańcom Londynu płynniejsze, bardziej ekologiczne i wygodniejsze podróże przez następne 30 lub więcej lat – mówi Sambit Banerjee, dyrektor generalny Siemens Mobility.
Podpisany w 2018 r. kontrakt obejmuje dostawy 94 pociągów metra dla obsługi linii o długości ok. 74 km. Jego wartość to ok. 1,5 mld funtów. Nowe pociągi zastąpią tym samym składy serii „1973”, wyprodukowane przez Metro Cammel i wprowadzone do ruchu w roku 1975.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.